måndag, oktober 16, 2017

Bladbilder

Vill börja vandra, eller vad heter det, hika? Vandra i skog och mark och helst i bergsområden som Norge eller Alperna. Är glad över detta nya intresse. Har i stunder varit orolig över att ingenting gör mig ivrig längre, att ingenting gör mig entusiastisk, att livet är en jämn grå sörja att släpa sig igenom. Så kommer då plötsligt VANDRING in i mitt medvetande och gör mig upprymd.

Jag har en lustig känsla över att jag helt omedvetet lever efter en livets-gång-bok för medelklassen: nu närmar jag mig 40 år och nu vill jag vandra i bergen och hitta mig själv än en gång. Men skit i det! Allt som gör mig nyfiken välkomnar jag. Har funderat på skor, vandringskläder och vandringskäpp. Skulle vilja ha en sån där finslipad eller sandpapprad käpp i finträ med några krumbukter men ändå stadig.

På söndag tog vi oss ut i skogen Foret de Soigens och promenera ca 500 m före vi kom till picninc-platsen där vi stämt träff med våra vänner. Man måste börja någonstans.





Våra vandringsoutfits måste helt klart finslipas till de stora prövningarna. 

Inga kommentarer: