söndag, oktober 11, 2015

Ovissheten denna söndag

Fin höstdag här i Bryssel. Passade på och tog några höstmysbilder på blommorna i trädgården (high five medelåldern!). Har aldrig haft en egen gård och vet inte riktigt hur jag skall sköta växtlivet. Vi har snart bott här i fem månader och nästan alla blommor lever ännu vilket var mer än vad jag vågat hoppas på. Har plockat bort lite ogräs nu som då, vattnade några gånger när det var som varmast, men annars har växterna fått klara sig själva.

Funderar nu, men har inte ännu orkat ta tag i saken, ifall vi borde beskära/klippa rosorna? Skall man göra det på hösten eller våren? Och varför kapar man dem egentligen? Är det för att få yvigare buskar, eller mera rosor, eller? Måste kanske googla.. hoppas på enkla svar och lösningar. H. "hon som alltid går över staketet där det är som lägst"

Okej, första bilden är inte alls i trädgården utan en bild på min höstpumpastilleben (har inte heller
tillrätt en pumpa förut - vad har jag egentligen gjort under mina 35 första år...?)
Hortensian i trädgården. Vackra nyanser, men kanske lite blek. Den här får väl bara leva och
klara sig själv, eller?
Kinaros? Får den också "bara vara"?

Ros! Beskära (heter det ens så?) eller bara låta växa?

Barnen leker kattleken (?). Bara låta vara eller uppfostra (skojskoj, eller?)

Inga kommentarer: