måndag, oktober 19, 2015

Hjärnan och lite söndagsmys

Försöker förstå mig på hjärnan, helt bokstavligen. Med två veckors mellanrum skall jag skicka texter till min professor, texter som sedan blir min portfolio över praktikperioden. Klarade de två första veckornas introduktionsuppgifter galant. Nu vill proffan att jag skall skriva fem summarys av fem artiklar samt allt möjligt annat till nästa gång. Och mycket EGNA TANKAR vill hon ha. Nu banne mig måste jag noggrant balansera mellan att:

A) förstå huvudpoängen i artiklarna (inte fastna i detaljerna)
B) alltid luska fram vad jag kan få ut av artiklarna med tanke på mitt framtida kliniska arbete. Tänka egoistiskt (= konkreta idéer för nya rehabiliteringsmetoder och övningar) istället för att försöka imponera en professor som inte kommer att bli imponerad oberoende vad jag gör - men ändå få godkänt.
C) dra en övre gräns på hur mycket neurologi jag som fysioterapeut behöver förstå
D) gränsen sätter jag för att jag inte hinner läsa så mycket som jag kanske borde, men ändå vill komma igenom praktiken och vardagslivet i det nya landet utan att få burnout.

OCH: vi hade ljuvliga gäster under helgen och jag tog inga bilder alls. Glömde t.o.m. att instagramma, men under morgonmålet på söndag kom jag ihåg att ta en bild (då när alla ju vill bli fotade). Så varsågoda - en mysbild från i söndags:


Inga kommentarer: