fredag, oktober 02, 2015

Bra och dåliga nyheter

Den goda nyheten är att jag nu äääntligen träffat min professor och vi har kommit överens om ramarna för min research internship. De ville från KU Leuvens sida att jag helst skulle närvara 5 dagar i veckan och mer eller mindre full arbetstid. Fick det dealat till att jag får jobba på onsdagar hemma (då barnen har kort dag) och så kan jag gå lite tidigare de övriga dagarna, men flexar då det behövs. Så det känns bra.

Den sämre nyheten var att de menade att för att jobba i Belgien som fysioterapeut måste man nästan vara Master. Det skulle betyda två års studier till och det känns nu mindre lockande för mig just nu... måste utreda det här vidare.

Men nu är det fredaaaag (igen!). En lite dämpad fredagslåt (om att tappa moralen och välja den mörka sidan. Jag kämpar med valet dagligen. Inte nu kanske på det mest dramatiska planet, men i varje fall. Försöker bli bättre på att säga förlåt, krama och tro på mänskligheten):

2 kommentarer:

Lina sa...

Bra med bra nyheter. Ibland löser sig mindre bra nyheter av sig själv! Pöss

Anne L sa...

Ja, de menade att som bachelor kan man jobba som "assistent på något företag" eller andra mindre krävande uppgifter... samtidigt har jag träffat en fysio från Ungern som jobbar här som egenföretagare och hon hade inte studerat här utan helt enkelt startar eget. Så jag måst nu kolla vad som riktigt gäller. Men om vill söka tjänster måste jag väl vara magister, men då också kunna flamländska och franska mer eller mindre flytande, sååå... Kanske jag vänder mig till byråkraterna i EU-kvarteren som sitter där med dålig hållning dagarna långa. Där måst ju finnas jobb för en bachelor-fysio:)