tisdag, december 11, 2012

Prov-människa

Ok, nu är det mindre än två veckor kvar tills vi åker iväg till Thailand över julen. Jag har två tenter och två uppsatser jag borde fixa före det. Hur blev det så här? Min tidsplanering suger fortfarande.

Men det positiva är att proven hittills har gått bra. Jag har kommit fram till att jag är en prov-människa. Undër hela min utbildningsgång har jag slipat mina prov/tent-förmågor. Det blev kanske lite rostigt under tiden jag jobbade, men nu är jag tillbaka!

Så länge det är skriftliga prov där jag i lugn och ro själv får fundera på formuleringar så går det bra. Men ve och fasa för muntliga tenter, eller ännu värre ifall någon skulle ifrågesätta mig, så där som debatt-övningar i amerikanska college-filmer. Jag som gått den finska skolans trygga gång är inte finslipad i sådant. Nej, nej, ge mig ett konceptpapper och linjal istället och tenten är så gott som fixad.

Jag måste tuffa till mig - de får bli vårens projekt.

Inga kommentarer: