fredag, december 21, 2012

Crazy lady

Nu har ju det här domedags-snacket ändå påverkat mig fast jag försökte ha en översittarattityd om det hela.

Tidigare idag föste jag barnen till Kati&Farfar för att jag sku kunna packa och städa i lugn och ro. Danni jobbar. Plötsligt när jag stod där med dammsugaren slog det mig att om det här är mina sista timmar på jorden så slutar mitt liv med att jag städar och är helt ensam.

Sen sprang jag ut på stan för att försöka hitta välling i pulverform (Elsa är beroende av välling och vi kan inte packa med 40 burkar färdigtblandat - eller kan vi?). När jag stod där i kön i butiken i det stora köpcentret kom jag på mig själv att tänka att Kampen är ju ett typiskt folktätt ställe som galningar bombar just under hypade domedags-dagar. Jag tänkte nästan släppa korgen och springa hem, behärskade mig, men hade en klump i halsen ända tills jag kom till lugna Tölö.

Jag är helt domedagspåverkad och behöver semester. Som tur åker vi IMORGON!

Inga kommentarer: