måndag, december 17, 2012

Kauas pois

Uuuu, det snurrar hårt nuuu. Hinner knappt andas. Tent imorgon och på onsdag. Danni jobbar kväll nästan hela veckan och allt möjligt ska fixas och packas före det. Aaaaaaa

Så där, nu andades jag djupt in och ut några gånger och allt känns genast bättre.

Dagen blir ännu bättre när jag lyssnar på vår semester-fiilis låt som Danni introducerat: Raappana/Kaus pois. Först tyckte jag den var lite störande med tähdet ja guuu:), men nu blir jag på gott humör varje gång jag hör den.

Man måst ju alltid ha fiilis-semestermusik, som man sen kan lyssna på efter resan och drömma sig tillbaka. Back in the days när vi var i Costa Rica lyssnade vi mycket på Buena Vista Social Club. Och varje gång jag hör låtarna känner jag smaken, doften och sanden från den resan. Skööönt!

Inga kommentarer: