måndag, december 03, 2012

Ap-hjärnan

Sittern idag och läser på anatomi-tenten som vi har imorgon. Shit alltså säger jag bara. Känns som jag inte alls har hunnit med den här kursen. Visste ni att det finns 19 muskler bara på underarmen. Hjäääälp! Nu måste mitt mogna jag kopplas in (se mig meditera i lotus-ställning):

Mmmmm. Jag ska ju lära för livet. Imorgon är det tent. Jag måste koncentrera mig på vissa delar som känns viktiga - jag kan inte lära mig allt på en dag. Allting ordnar sig. Mmmmmm

Nja, jag vet int om det här gör saken bättre. Är störd på att kameran i min telefon inte mera funkar. Så det är iphonen jag sitter och tänker på istället för t.ex. M.flexor digitorum profundus. Har svårt att fokusera idag som du märker. 

 

2 kommentarer:

daniela sa...

alltså ja får huvudvärk bara av att du nämner underarmsmusklena.. Dom sir ju fö f*n alla likadana ut å har typ fyra ord per namn?! Såååå ja bestämde mej igår att ja skiter i att läsa om underarmsmusklena, tänker man logist kommer de ändå högst en fråga om dom när de sammanlagt kommer 6-8 :)

Anne L sa...

Så sant! Samma strategi här. Försökte nog idag memorera underarmsmusklerna, men nu några timmar senare kunde jag typ 2 utantill (o de stava jag fel).