måndag, maj 02, 2016

Vårfesttåren

Trögt, trööögt känns det idag. Vi firade den här helgen vårfest på skolan/dagis och senare vappen med några finska vänner. Även om det inte var något crazy festande så känner jag mig helt slut idag.

Fick en riktigt ordentlig snyftstund under vårfesten då en av dagisklasserna efter sitt dansnummer hade en överraskning där de målat sina landsflaggor från de land de ursprungligen kommer ifrån och format flaggorna till ett hjärta på ett plakat runt deras klassfoto (av ca. 20 elever var det kanske 3 belgiska flaggor). De gungade  en stund till We are the world av Michael Jackson. Den italienska pappan bredvid mig snyftade till först och då välde tårarna fram hos mig med. Tror att stunder som den här är så viktiga för oss alla och speciellt nu efter terrorattackerna. Att få känna sig välkommen och som en del av en gemenskap i sin nya miljö.

Både Elsa och Rufus hade ett dans och musiknummer med sina respektive klasser under
vårfesten. Så gulligt och så skickliga!
 På gården fanns det olika tält med spel, lekar, mat, saft, vin, öl och drinkar.
 Bra stämning trots kylan. 


2 kommentarer:

Lina sa...

Jahas så börja jag böla - fint fint!!

Anne L sa...

Ja, alltså barnkör o we are the world kan nästan bli för mycket. Men just där kändes det helt rätt o så fint. Böla är bäst o vi är bra på det. Puss