lördag, maj 14, 2016

Slutet närmar sig

Kom på att om en vecka så har jag fixat mer eller mindre allt jag behöver för att examineras som fysioterapeut. Sista praktikveckan börjar på tisdag. Crazyyyyt!

Jag funderade på min ålder (once again) då när jag sökte in och fick en klump i magen när jag kom på att jag kommer att vara 36 år GAMMAL när jag studerat färdigt ifall jag får chansen att börja. Tyckte det lät som så mycket, nästan 40 år för tusan! Och nu är jag här och känner jag mig inte alls äldre, egentligen om jag tänker efter känner jag mig snarare yngre. Eller egentligen de få stunder jag inte aktivt tänker på ålder - när jag bara är, lever, gör - är jag precis rätt år gammal.

Mina lite yngre praktikantkollegor. Det här är fredag kl 16.30 då vi ännu trodde att vi kanske för en gångs skull skulle få gå tidigare efter allt var klart. Men stället hade vi ännu en föreläsning om olika typers frakturer. Vår handledare har då ingen fredagsfiilis alls.
Barnen fick för sig att de vill städa, tvätta golv och fönster. Whaaat?! Jag vill bara ligga
på soffan och ladda inför Eurovisionen. 


Inga kommentarer: