torsdag, maj 26, 2016

Rosor och hemmalunk

Det tog inte många timmar före jag vande mig vid den lugnare lunken här hemma. Nu känns det igen som om varje litet mejl och text som borde skrivas bara blir helt sjukt tungt och tråkigt. Får ingenting gjort!

Har istället börjat planera sommaren. Bestämde mig för att skissa upp en plan som vi sedan kan fylla på. Vill inte planera för mycket, men ändå lite så att inte sommaren flyter iväg och vi liksom bara står där med kappsäckarna och ser på.

Och som sockret i morgonkaffets botten: Får jag lov att presentera våra rosor! Riktigt känner hur jag håller på och förvandlas till en trädgårdsmänniska. För visst är rosorna fantastiskt fina när de slår ut? Ett litet mirakel mitt här på jorden. Det är de där små sakerna i vardagen som gör livet fint, de där små. Okej slutar nu före jag börjar må illa av mina klyschor (men menar dem helt öppet och ärligt).

Puderrosa rosor.

Så romantiskt att jag nästan vill ha flätor och korsett.

Bakom vita rosen skymtar en djupröd ros.

Fin färg på syrenblommorna.

Rhododendron heter den här.

Till sist ännu en gul ros. Någon äter upp bladen bara.

Och här är början på de lösa planerna. Igår bokade jag flyg till Åbo och tjejhelg i juni. En
examenspresent till mig själv. Ler bara av tanken.



Inga kommentarer: