fredag, februari 19, 2016

Homer, livet och fredag

Kommer ni ihåg det där ena Simpson-avsnittet när Homer tror att han 24 h kvar att leva efter att ha ätit en giftig fisk på sushistället? Han har en lista på allt vad han vill hinna göra under dessa timmar. Före han dör. När stunden är kommen och han märker att han överlever lovar han sig själv att bli bättre och börja leva livet till det fullaste. När sluttexten börjar ser man  Homer sitta i kalsonger i soffan medan han äter popcorn och ser på TV.

Vet inte riktigt varför jag skrev ner det här? Jag känner mig som Homer helt enkelt. Vill så LEVA på fullt, men sitter mest hemma o stirrar på datorn.

Men, men, funderar jag tillräckligt länge finns det alltid något positivt med det lugna livet (jag kan vända denna brysselblues). Här är två positiva bilder.

Öppnade den perfekta avokadon idag. Jag blir så glad av sånt, för man kan aldrig vara helt säker med avokadon. God var den också!

Tog tidigare i veckan den här bilden. Det har varit rätt kallt den här veckan, men våren syns redan i naturen. Var som yngre mera höstmänniska och blev lite dämpad under våren. Nu har det vänt, behöver den nya energin som våren för med sig - tror bestämt jag skrivit om den här förändringen varje vår.

Inga kommentarer: