fredag, januari 22, 2016

Karriärsdrömmen

Nu vet jag att det inte är intressant att läsa om andras drömmar, men skriver ändå. Brukar sällan komma ihåg vad jag drömmer om och ännu mer sällan drömma (kanske aldrig) "gu´ vad jag är bra"-drömmar. Men det gjorde jag i natt:

Jag står framför en grupp äldre medborgare och skall leda en jumppa-timme. Musiken börjar spela och det är inte den låt jag tänkt mig. Så jag improviserar. Och det blir bara så BRA. Jag njuter i drömmen när sångrösten i låten (som är en finsk låt min hjärna blandat ihop under natten) börjar sjunga "heiluttakaa" och jag samtidigt gör en bensving-övning framför deltagarna. Alla benämningar på finska bara sitter i stunden, i rörelserna, i musiken och jag är så nöjd över mina rörelseövningar.

Och sen tar drömmen slut och jag bara känner mig lyckad. Haha! Helt ljuvligt. Vet inte om jag för 10 år sedan kunde ha föreställt mig att jag drömmer om lyckade jumppa-övningar för seniorer och att det gör mig lycklig i en professionell bemärkelse. Hade kanske då föreställt mig någon mera akademisk eller business relaterad karriärstriumf. Men så här blev mitt liv så här långt. Spännande att se hurdana karriärsdrömmar jag har om 10 år.

Ps. finskan har nu tydligen blivit något hemkärt och positivt för mig samtidigt som - och säkert just därför - jag konfronteras med nya språkutmaningar. Så går det sen.

Inga kommentarer: