onsdag, januari 27, 2016

Fina vibbar

Den här veckan har jag inte haft studier att tänka på. Har försökt göra to do-listor för att förbereda mig inför våren och speciellt den där kommande praktikperioden. Då jag inte måst gör något just nu så blir jag lätt och stirrar på dåliga reality serier. Har också den här veckan läst mera nyheter och hängt mer på sociala medier än annars. Summa summarum så brukar en datorslösurfardag ofta leda till att jag känner mig orolig för framtiden och smått deprimerad på mina medmänniskor.

Därför är det så viktigt för mig att ibland bara plocka russinen ur socialmediekakan. Att inte fastna i degen (ok, tillräckligt med kakmetaforer..haha). Istället fokusera på nyheter som gör mig glad och ger mig framtidstro och hopp. Delar därför med mig mina dagens två hoppfulla klick:

1. Kanadas premiärminister Justin Trudeau talar om mångfald i Davos (känns ju extra sant när jag tänker på Rufus och Elsas skola/dagis här i Bryssel).

2. Och det här Seabin-projektet som redan snurrat en tid på sociala medier. Ger mig fortfarande positiva vibbar:



Ha en bra dag!

Inga kommentarer: