torsdag, januari 21, 2016

Helgen (den som gick)

Det är ju redan torsdag och jag har inte skrivit inlägget om förra helgen ännu. Jag kan börja med att konstatera att drunk-festen definitivt var en drink-fest. Hihi! Men lika så bra det. Elsa var yngst med sina 4 år och äldst var granngubben som bor mittemot oss med 86 år. Han och hans fru har bott här på samma gata sedan år 1968. Det var en glad samling grannar i olika åldrar och från olika länder (fast de flesta redan bott här i 10-20 år). Så roligt att Clarksana ordnade träffen.

På söndag åkte vi till Gent och turistade runt. Den senaste tiden har det varit kallt men också soligt.

Besökte borgen i Gent som hade fungerat som fängelse och utställningen var full med gamla
tortyrredskap och giljotiner. Huj. Försökte förklara förskönade versionen till barnen.

Cyckla, cyckla - sååå beneluxigt.

Gent är en mysig stad.
Och den här veckan har jag behövt mössa när jag gått ut. Har här också på min kashmir-kappa
 som jag sydde upp i Shanghai förra våren. Så skööön - hoppas på att den håller livet ut.

Inga kommentarer: