torsdag, februari 13, 2014

Lagens väktare

Jag är av den åsikten att lagar är skapade av människor och kan därför ändras, ingenting är bestående, moral och medmänsklighet går före paragrafer. Min moral då alltså, och det är ju här det blir lite knepigt när vi alla tycker olika.

Men utan att gå in på den nöten så kan jag bara konstatera att jag inte är den laglydigaste av alla medborgare. Men nu har jag märkt en förändring gällande en aspekt - nämligen rött ljus vid övergångsställen. Förut gick jag över när det passade mig, dvs då ingen bil kom körande. Nu har jag märkt att ifall det står ett barn och väntar så väntar jag också (och tycker samtidigt att jag är såååå duktig, en riktig förebild). Jag hoppas nästan att någon skall märka det heroiska jag gör där jag står och väntar (och nu bloggar jag om det så att det nu säkert kommer fram).

Så påverkas jag av livets gång.



Som ni kanske märker diggar jag de här hemmagjorda zoom-videona på youtube.

Inga kommentarer: