torsdag, februari 27, 2014

Balanseraren

Här tidigare i veckan höll jag på att fall in i gropen när jag märkte att jag IGEN tappat mitt kollektivkort. Jag har annars också haft ångest över ekonomin och liksom nu först på riktigt vaknat upp och fattat att jag inte mera får studiestöd... OCH inte heller studierabatt på kollektivtrafiken eftersom jag är över 30 år. WTF?! Åldersdiskriminering i allra högsta grad! Nu om nånsin behöver jag ju rabatten när jag varken får studiestöd eller lån och ändå försöker studerar heltid.

Sen fick jag plötsligt en liten extra summa lön som jag inte hade räknat med, typ 80 euro. Den här summan gjorde att mitt humör vände och jag känner att nu fixar det sig. Stipendieansökningar är på väg, några jobbturer på kommande och idag skall jag för första gången hålla vattenjumppa till seniorer.

Det känns som om jag för tillfället balanserar på en bergsrygg, med små marginaler till sidan, typ den här:


Inga kommentarer: