måndag, februari 24, 2014

Förrädaren

På vägen hem från dagis snarvlade jag med en annan mamma med barn på samma dagis. Det blev bland annat tal om hårborstning och jag frågade tips på hur hon gjort med sitt barn som nu är lite äldre än Elsa och har långt finkammat hår. Jag trodde inte Elsa lyssnade på oss, men nu senare på kvällen efter duschen gick hon plötsligt med på att jag borstade hennes hår och så fick jag till och med fläta det.

Och nu när hon somnat och jag började lägga 1+1 ihop känner jag mig skit. Hon lyssnade säkert noggrant på snarvlet och ville på kvällen leva upp till mina förväntningar. Jag känner mig som en förrädare som berättar om hennes hårtrauma vitt och brett till främlingar och lägger press på hennes oskyldiga axlar.

Fast gud så skönt det vara att ha en lugn och mysig hårstund tillsamman.

Inga kommentarer: