söndag, augusti 04, 2013

On the road

Jag kom just hemsusande från landet med Elsa och Rufus. Danni har jobbat så jag körde ensam medan barnen sov. Speciellt på de mindre vägarna är jag alltid rädd för att krocka med en älg. Kände mig trött idag och spärrade upp ögonen extra stort för att hinna se skymten av en eventuell älg i skogsbrynet före det smäller. Mina tankar snurrade vidare kring det här, hoppades att bara jag skulle bli skadad eller dö ifall vi skulle krocka. Sen funderade jag på vad mina sista ord och meddelanden till världen varit. Kom på att jag uppdaterade instagram med en whisky-flaska igår och blev lite störd över att det skulle vara min sista hälsning. När vi kom till motorvägen sov barnen tyst och sött fortfarande och jag gasade vidare och funderade på om det månne var snyggisar i bilen framför, den med surfbreda på taket, och hur jag skall hinna klippa barnens naglar före dagisstarten imorgon. Sen var vi nästan hemma och barnen vaknade. Snipp snapp slut.


Inga kommentarer: