fredag, februari 22, 2013

TV

Idag på vägen till Arcada funderade jag på olika tv-serier och hur de påminner om vissa perioder i mitt liv. Man sugs nästan lika effektivt tillbaka till just den stunden och verkligheten när man ser en gammal kär tv-serie som då man hör en gammal kär biisi. Här är några av mina associationer av vissa tv-serier:

- Beverly Hills: Jag var lite för ung för att helt höra till målgruppen, men tyckte om glansen, solen och lyxen. Deras värld kändes ändå rätt främmande i det gråa lama-Finland. Dylan var min favorit.
- X-files: Efter handbollsträningen åt vi smörgåser och drack en liter mjölk (åtminstone) med Lina och såg de sjuuukt spännande avsnitten.
- Friends: Gymnasiet. Jämförde alltid Ross och Rachel till mig och de förhållanden jag hade då.
- Ally McBeal: Hugatjaka, hugatjaka! Första året då jag studera i Åbo och bodde tillsammans med partyprinsessan och barndomsvännen Titti.
- Sex and the City: Också studietiden, men då när många par redan hade bildats och det var uppfriskande att leva in sig i singelvärldens up and downs.
- Gossip Girl: När jag vara hemma med Rufus och ibland behövde komma bort från baby-bajs-bröst-världen kollade jag på nätet på gossip girl, drack ett glas vitt och lyxade till med sushi. Av någon orsak kändes det super roligt att leva in sig i New York eliten för 20-åringar fast jag inte heller här riktigt hörde till målgruppen.

Senaste serier jag har tittat på är Homeland, Downtown Abbey och Mad Men. Ingen av dem ser jag på så att jag skulle vänta en vecka och se dem från en viss tv-kanal. Jag vill se allt genast och blir ofta helt uppslukad av serien. Mad Men ser jag för tillfället på från netflix nu 6 år senare än de flesta andra. Har helt fastnat och vakar alldeles för länge på kvällarna för att se avsnitten.

2 kommentarer:

daniela sa...

påhittit inlägg, skoj att läsa! :D

Anne L sa...

Vad roligt att du läser Daniela:)! Blir alltid lika glad när någon kommenterar!