måndag, februari 25, 2013

Glasögonorm

Borde vara på föreläsning nu men söker istället kontaktlinser i lägenheten. Hur sorligt är inte det! Mina glasögon har inte gått sönder (fast det är nära ögat varje dag när kidsen drar i dem och tycker det är super roligt) utan jag har simning kl.12 och jag kan inte simma utan kontaktlinser. Jag beställde nya linser förra veckan men de har inte ännu kommit. Så nu måste jag ge mig ut på stan och försöka får köpa några par linser så att jag kan försöka rädda liv i vattnet. Aaaargh, livet är jobbigare när man inte ser något. Tänk att kunna vakna på morgonen och SE!

I sådana här stunder undrar jag inte bara varför mina ögon inte ser tydligt utan också varför jag inte är den där typen som planerar allting och slipper stressen när allting skiter sig. Nåja, int är det här ju så farligt - måste bara fixa linser så ordnar sig allting. Kanske kan de på optikern samtidigt rätta till mina sneda glasögon. Två flugor liksom.

Tack bloggen du börjar ha terapeutiska drag för mig. Måndagen känns faktiskt lite bättre nu. Ni som läser det här - just bear with me - det blir intressantare inlägg snart. Jag lovar.

Inga kommentarer: