måndag, februari 11, 2013

Tölö hälsostation

Har igen varit hemma med Elsa. Hon grät halva natten och vi var säkra på att det var öroninflammation, men efter läkarbesöket på dagen visa det sig att örona var friska. Kanske var det tänder... who knows.

Danni hade Tv-nytt premiär idag så det blev jag som gick till läkaren och blev hemma med baby-Elsa. Fast hon är ju ingen baby mera. Plötsligt idag myste vi tillsammans på café och kollade på Buu-klubben från arenan och skrattade till samma saker. Inget babygråt och gnäll. När hände det här?

Måste också konstatera att Tölö hälsostation fungerar bra. Barnsjukförsäkringar är nämligen en sak vi sparat på nu när jag studerar. Jag har haft ångest över att spara på barnens hälsa och med fasa väntat på att sitta i kö i många timmar med ett sjukt barn. Speciellt när vi har haft Mehiläinen på 50 meters avstånd och allt alltid har fungerat så bra där. Danni bunkra till och med upp med mat och leksaker när han första gången gick med Elsa till hälsostation där i december (då hon hade öroninflammation på riktigt). Han väntade 5 min på läkaren. Jag väntade inte ens 10 min idag. Jag behöver inte ha ångest mera. Med tanke all negativ publicitet som den offentliga vården får så tycker jag att det är viktigt att berätta om positiva upplevelser också.

Gonatt!

Inga kommentarer: