fredag, november 02, 2012

Pyknikern?

Den här bloggen sku ju handla om mina studier. Så back to business! Period 2 har börjat och period 1 är mer eller mindre under kontroll. Den här perioden har jag bara två kurser: Motorisk utveckling, kontroll och inlärning och Rörelseapparatens anatomi. Läser idag lite på den senare kursen för att hänga med på föreläsningar (vi har en superbra föreläsare, men hon rabblar upp begrepp i ca 120km/h fart). Hittade det här lilla stycket i introduktionskapitlet till boken: 


Alltså, sånt här intresserar mig! Jag har trott att det bara är i typ Amelias hurudan-är-jag-test man utifrån kroppen kan berätta ngt om personligheten. Nu blev jag nyfiken. Man beskriver tyvärr inte kroppstyperna något mera i just den här boken. Jag har ringat in pyknikern och atletikern för att jag funderar på vilken jag är av de här två. För min del känns det som om det blir olika beroende på dagen och humöret. Fast det går de som klassificierar säkert inte med på... och int är det väl så att leptosomerna också till temperamentet är aktiva och glada? Så där som stockholmarna. Gud vad fräck i så fall. Jag vill ju vara med i det gänget!

Freeeeedaaaaag! Kram och ha det bäst!


Inga kommentarer: