söndag, november 05, 2017

Nyhetsläsning på söndagsmorgonen

Började som vanligt den här söndagsmorgonen med att läsa nyheter. På helgerna får vi belgiska Le Soir som papperstidning hem och jag har som mål att läsa en artikel från början till slut, men mest blir det rubriksläsning och efter några google translate gånger fastnar jag oftast vid skärmen och läser nyheter där istället.

De finlandsvenska nyheterna läser jag oftast på svenska.yle.fi av naturliga orsaker. De sponsrar mig inte direkt - vilket det nästan kunde göra med tanke på hur många gånger jag länkat till dem - men indirekt via min sambos jobb är jag ju sponsrad. 

Läste idag på samma sida en text av Lotta Green som jag själv kunde ha skrivit om jag kunde skriva så bra. Så många liknande tankar jag själv haft om jobb och balansgången till ett lyckligt liv i det samhälle vi lever i och igår läste jag att Peppe Öhman skrivit om #meetoo och Cissi Wallin. Smarta typer OCH även bloggare. 

Skulle ju egentligen skriva ett resereportage om Makedonien. Vi kom hem därifrån igår och jag har massor med nya impulser och funderingar, men det får bli till nästa gång. Ha en fin söndag utan alltför mycket ångest för måndagen hoppas jag!

Ser bra ut, men sååå jobbigt att traggla igenom


Inga kommentarer: