onsdag, september 07, 2016

I´m back and #weseeyou

En hel augustimånad utan ett endaste blogginlägg. Ajaj. Jag har gått omkring med en gnagande känsla att något fattas mig, har varit lite mera frustrerad än vanligt och kom på att jag måste får ventilera mina tankar. När jag var yngre skrev jag dagbok om mina hemligheter och det hjälpte mig att lindra den värsta ångesten. Nu är bloggen inte en dagbok, men den ger mig någonslags struktur och känsla över att livet inte bara flyter iväg utan att jag är med i det här virrvarret.

Och på tal om ångestlindrig så blev jag glad över att läsa att Bruce Springsteen lider av depression. Eller jag är inte glad att han lider, men att han, den perfekta Bruce, berättar.

Tänkte först klistra in massor med sommarbilder, men det känns som den stunden helt enkelt kom och gick. Lägger in en bild från vår roadtrip ner till Bryssel och närmare bestämt från Skagens ände, där de två haven möts. Turbulent ställe och turbulenta tider. Lägger också in en bild från flyktinglägret i Calais som Danni besökte i måndags, en symbolisk bild över vår tid i Europa. OCH till sist lite Bruce (You sit around getting older, there´s a joke here somewhere and it´s on me. I´ll shake this world off my shoulders, come on baby this laugh´s on me). Peace&Love!

Skagerrak och Kattegat. En fin stund denna sommar.

Flyktingkrisen har inte försvunnit. Steve Jobs var också flykting. Bilden tagen på måndag från Calais Jungle
som det kallas. #weseeyou (klicka och lyssna)

Inga kommentarer: