måndag, februari 09, 2015

Struntade i onödigheter

För någon tid sedan skrev jag om hur jag med mina sista krafter duschade och borstade Elsas hår före dagis en morgon. Det här gjorde jag med nån sorts stolthets-energi som jag samlat på mig efter att en dagistant vänligt sagt att hon kan borsta Elsas hår där på dagis om jag hämtar en borste och balsamspray.

Plötsligt idag kom jag på den här incidenten då jag beundrade Elsas fina fläta som en av dagistanterna gjort till henne. I dagens läge har jag helt glömt, eller struntat i, den fåniga stoltheten över att det på något sätt måste vara jag - eller ingen - som borstar barnens hår på morgonen. Istället hämtade jag för någon vecka sedan glatt en borste till dagis då Elsa bad om det, då hon tycker att dagistanterna är så skickliga på att borsta. Så nu kommer Elsa hem var och varannan dag med nya fina frisyrer. Hur bra är inte det?! Något positivt med att vara ensamstående  - jag struntar mer och mer i onödigheter.

Och så lite skryt - de här muffinsarna vispade barnen och jag ihop ikväll. Så goda!

Inga kommentarer: