onsdag, februari 04, 2015

Robotar

Läste vad sannolikheten är att en robot kommer att ta mitt jobb i framtiden enligt forskare på Oxford. Som fysioterapeut var sannolikheten bara 2,8 %, värre är det t.ex. för bankbiträden där sannolikheten är hela 98 % för att en robot gör samma jobb i framtiden enligt de här forskarna. Tur att jag bytte bransch.

Kanske alla mina val i livet egentligen är överlevnadsstrategier som mitt undermedvetna jobbar med och processar 24/7 utifrån alla de tusentals intryck jag får från olika håll dagligen. Kanske jag inte alls är en så orationell person som jag ibland tar mig för. Kanske mitt undermedvetna agerar med blicken stadigt fäst på framtiden, medan jag bara skyddar mitt stressade medvetande genom att ligga på golvet och göra ryggvridningen och andas in och uuuut, hääär och nuuu och låtsas var så i stunden.

Kanske jag borde börja skriva på examensarbetet igen.

Inga kommentarer: