tisdag, februari 17, 2015

Må bra

Såg de här fina orden på insta igår:


Kan ibland bli störd på allt flosk som jag och också andra sprider runt gällande välmående och hälsa. Sen finns det dagar då jag bara suger åt mig allting, då andras uttalanden träffar rakt på spiken och jag bara FÖRSTÅR. Fast i ärlighetens namn har jag hittills under mitt lilla liv fler gånger njutit av "nousuhumala" än endorfiner vid motion, men kanske det faktumet balanseras ut som äldre.

Träffande var också MarathonMias tankar kring löpning här om dagen. Hon skriver bl.a. om hur musiken hon lyssnar på under under en springtur ofta känns som om den var skriven just för henne - varje ord träffar en mitt i prick.

Så kändes det i morse då jag efter springande i motvind och utan flow kom fram till mitt mål. Den pulshöjande musiken råkade precis samtidigt ta slut och istället började Hyvä hetki spela i mina öron. Fast jag inte mera sprang kändes den stunden ändå fin i kropp och själ:


Inga kommentarer: