lördag, november 29, 2014

Julmys

Vi julpyntade igår med barnen. Jag märker att jag har svårare för varje år att hitta en ärlig julkänsla, måste ofta spela lite. Det här förändrades för mig när jag var något runt 25 år (slutade kanske tro på julgubben vid det skedet, haha). Men när jag ser barnens entusiasm kan jag inget annat än bli varm inombords. De höll på att hoppa i taket när vi till sist hittade jullådan i källaren. Så det skall bli en sjuhelsikes fin jul i år igen - för barnens skull!

Julgran, klementiner och Skrutte (som vi sköter om medan min föräldrar hälsar på Lina&Öz)

Favorit ljuslyktan

Barnen har igen fått ljussligan upphängd i deras rum. I år pyntande de den helt själv.

Vid något skede när jag var runt 20 år kom jag på att jag varje år skall försöka
köpa ett julgransprydnad som symboliserar det  gångna året. Hade t.o.m. tarror med årtal och plats
på vissa av julpynten. Nu har tarrorna lossnat, men den här tomten kommer jag ihåg att är
från Belgien. Cirkeln sluter sig.

Juldynvaren togs i bruk i köksmyssoffan

Vi bakade pepparkakor igår och det finns ännu kvar några idag. Rekord!

Inga kommentarer: