söndag, november 02, 2014

Alla helgons helgen

Sitter här och kämpar mot söndagsångesten. Hör hur klockan tickar. Resten av familjen är på väg hem så småningom. Har sett 10 (!) True Blood delar alla helgons helgen till ära. Till sist började jag spola framåt snabbare för att jag ville veta hur allting slutade. För att kompensera maraton-tv-serie-tittande har jag städat hela huset, bykt, ordnat upp skåp, torkat damm, betalat räkningar, planerat inkommande praktikvecka genom att läsa in mig lite på hjärt- och lungsjukdomar (känns som om min hjärna dock inte kan ta emot någon information, blir helt blockerad när jag börjar fundera på vad termerna heter på finska). Som tur träffade jag några vänner igår, det normaliserade lite tillvaron.

Nu har jag någon timme kvar av att njuta av lugnet. Men det går liksom inte. Jag är aldrig nöjd. Hur bortskämd är inte jag?



Inga kommentarer: