tisdag, november 18, 2014

Humerus

Är så trött att jag håller på och svajar fast jag sitter i soffan. Hade min demo idag på praktiken. Jag skulle handleda en patient om hur man får röra armen efter en humerusfraktur och vilka rörelser som det lönar sig att göra så att armen så snabbt som möjligt blir bra igen. Gick helt ok. Det är fortfarande mera utmanade för mig att efteråt dokumentera det hela proffsigt på finska än att handleda. Men orkar inte joma om finskan mera idag. Vi har katten Skrutte på besök och jag märker att den sprider en sån harmoni runt sig. Har under senaste tiden ibland drömt om en hund, men nu vet jag inte om katt ändå är mysigare. Känns som mig i ett nötskal, vet inte ens om jag är katt- eller hundmänniska. Det växlar från dag till dag. Flyter hit och dit. Aaargh är så trött på mig själv just nu. Nu och natta barnen. Danni jobbar. Kanske de bara somnar på några minuter utan skrik, brottning och gråt ikväll. Kanske, kanske.

Inga kommentarer: