lördag, mars 16, 2013

Ljuvliga bloggare och modiga företagare

Var så trött igår efter at ha vakat halva natten med snuv-Elsa att jag inte orkade berätta om mitt livs första bloggträff. I förrgår var jag som sagt i Grankulla på blogg-träff som ljuvliga Nora hade fixat ihop. Nora känner jag från förut men Mia , Sofi, Johanna och Camilla var nya bekantskaper. Träffen gick helt enkelt ut på att vi berättade om våra bloggar samtidigt som vi drack grön hälsodricka på Lähellä Deli.

Lähellä Delis eldsjälar och grundare var också med en stund och berättade om deras butik/café och hur det kom sig att de startat eget. Jag blir alltid lika inspirerad av folk som vågar bryta rutinerna och satsa på något nytt. Konceptet verkar fungera och caféet är mysigt, även om Grankulla centrum är - ja, upp och ner för tillfället. Man får ju hoppas att det blir bättre än vad det var förut efter alla dessa år av byggande. Jag marknadsför gärna caféet här på min blogg eftersom jag tycker att småföretagare som kämpar med fina koncept inne i mindre städer och kommuners centrum är värda all den publicitet de kan få. Ifall ni har besökt Kyrkslätt förstår ni varifrån min centrum-trauma kommer ifrån.

Sen hörde vi också om lifestyle-butiken Hali som finns i samma byggnad. Ägaren är en kvinna som med tre barn och pågående separation bestämde sig för att förverkliga sin livslånga dröm och öppnade en egen liten butik. Bara så där, eller bara så där var det inte alls, det kräver helsickes mycket mod och arbete och jag blev så imponerad över hennes energiförråd. Så lite gratis reklam ger jag också henne till mina bloggföljare. Ifall du råkar har vägarna förbi Grani så vet du vart du kan gå och döda lite tid - ett problem mindre för dig här i världen liksom.

Dagens tema var definitivt modiga kvinnor som vågar gå sina egna vägar - antingen som bloggare eller egenföretagare!




2 kommentarer:

Peppe sa...

Hej och vad roligt att hitta din blogg! Nu ska jag läsa in mig lite.

Anne L sa...

Nämen hej Peppe! Nu rodnar jag ju. En kändis på min lilla blogg!