tisdag, januari 01, 2013

Gott nytt år!

Det går alltid att skriva två varianter av en semester. Den ena om total strandlivsidyll och den andra om smårbarn som gråter, gnäller och spyr. Sanningen är väl där mittemellan. Blöjor måst bytas, kläder tvättas och barn nattas också i värmen. Såklart. För mig är det en ständig kamp inom mig mellan behovet att få leva mitt fria vuxna barnfria liv och ansvarslivet som kommer med barnen.

Igår försökte jag febrilt natta Elsa några minuter före tolvslaget då hon hade vaknat. Till sist insåg jag att det ju inte går mellan raketsmällarna. Istället tog jag med henne ut i festen och till tolvslaget. Storögt och sömndrucken såg hon hur folket på stranden som bestod av en salig blanding av turister och thailändare som smällde och dansade. Teknon dunkade och jag fick min första nyårskram år 2013 av min lilla sömniga Elso på stranden på Koh Mak.

Jag önskar ofta att jag hade mera egen tid och att barnen skulle hänga lite mindre på mig.

I de stressiga stunderna försöker jag hålla lugnet och tänka att jag om några år ändå säkert kommer att sakna de där små fingrarna runt halsen. Det gäller bara att stå ut och njuta.

Gott nytt år!


Inga kommentarer: