söndag, januari 20, 2013

Finby

Rufus, Elsa och jag har flytt till mina föräldrar (som nuförtiden bor i Finby)  den här helgen och njutit av lugnet. Danni jobbar.

Rufus fick plötsligt feber mellan torsdag och fredag, vilket betydde att han var hemma från dagis på fredag. Jag missade halva dagen av stretchövningar och olika mätningar vilket harmade lite. Ändå kan jag igen konstatera att studier och små barn går så mycket bättre ihop en studier och jobb. Aldrig samma stress. Bara stress över att få dagisräkningen betald och då är det bra med föräldrar som fortfarande orkar kokar mat till sin identitetssökande 30-åring.

Rufus testade för första gången skidor och vintern har över lag visat sina bästa sidor den här helgen. Igår såg vi på Thailand/Kambodja foton på en stor vit fotoduk. Jag fick flashback från min barndom när mina syskon och jag nästan grät för att det alltid vara så mycket växtfoton och så lite människor på fotona när vi skulle ha en mysig foto-tittar-stund.




Inga kommentarer: