måndag, december 11, 2017

Snökaos och nytt hår

Sitter här i Bryssel mitt i ett snökaos. Just så jag rymdes med på metron på morgonen då buss och spårvagnar inte fungerar normalt. Det är inte obligatoriskt att byta till vinterdäck på bilar i Belgien så ni kan tänka er kaoset då slirande mellaneuropéer försöker ta sig framåt på landsvägarna idag.

I det här gråbleka slaskvädret känner jag mig också gråblek och funderar på ifall jag borde göra något med mitt hår för att pigga upp livet lite. Vi har en trevlig brasilianska som öppnat ny salong alldeles bredvid oss och tänkte testa stället. Danni har redan varit där och hon hade aldrig klippt någon så snabbt då han hade så lite hår i jämförelse med brasilienarna hon brukar klippa. Nu är ju Dannis hår tjockare än mitt så vet inte om stället är rätt för mig. Fortsättning följer.

SNÖ - vad är det för nymodigheter? Så här ser vårt kvarter ut när jag kommer
gående från metrostationen (metron är det enda transportmedel som fungera bra idag). 

Blev ändå osäker på håret, vem av oss har egentligen tjockare hår i dagsläget?
Parförhållandet - en evig tävlan. Här är vi på vår metrostation Jospehine-Charlotte på väg till
ambassadens självständighetsmottagning förra veckan. 

Det blev ju ingen fredagslåt då jag hade fullt upp med Rufus födelsedag och gäster, så det får bli en måndagslåt istället. Har lyssnat på Led Zeppelins Stairway to Heaven under de senaste veckorna och vet inte varför. Den bara kom till mig, måste analyser vidare en annan gång.


Inga kommentarer: