torsdag, september 17, 2015

Jag är nästan inne

I KU Leuvens registreringssystem närmare bestämt. Har idag kört till Leuven för att delta i olika informationssessioner. Lite nyttigt, mycket som nu inte var så intressant (när man skall börja läsa på tent och hur man refererar.. känner mig så gammal då).

Kunde inte sluta tänkta på Internship-filmen när jag satt där bredvid en chilenare som saknade sin pojkvän (och snapchattade med honom hela tiden under infon) och en tyska på andra sidan som viskade till mig att hon tycker att föreläsaren inte kunde svara tillräckligt bra på frågorna som ställdes honom. Åt franskisar med tysken efteråt och det visade sig att hon också bor i Bryssel där hennes sambo jobbar. Så vi växlade tfn-nummer och jag erbjöd kimppa-kyyti. Intressant socialt fenomen när hundratals människor som inte känner varandra - men befinner sig i samma situation - samlas. Plötsligt är det värsta som kan hända att stå ensam, så de flesta söker ögonkontakt, sen växlas det några klichéiga fraser om nationaliteter och i nästa sekund har man bytt tfn-nummer. Rätt trevligt egentligen.

Sen skulle jag registrera mig. Förstod efter 10 minuter i kön att det skulle ta minst två timmar och jag började ha bråttom till skolhämtningen. Får försöka på nytt i morgon.

Välkommen, välkommen
Lite senare på eftermiddagen läste vi läxor med Rufus. Elsa fotade i smyg

Inga kommentarer: