tisdag, september 29, 2015

Helgen i Ardennerna

Den här bloggen börjar mer och mer påminna om ett familjeresealbum. Men det är väl helt ok. Har aldrig haft någon klar vision för bloggen. Visionlöst är skööönt.

Här kommer lite bilder från helgen då vi åkte till Han-Sur-Lasse, gick i grottor, vandrade bland djuren och övernattade på landet i Achêne med Prisci och Stig.

Här har vi klarat två kilometer inne i en grotta
Vi matade får och getter i lekparken på området.
På kvällen åkte vi till Dinant för att äta. Hostellieret Gilian där vi bodde på hade en super resturang som var nämnd i Michelin-guiden, men det kändes inte helt rätt att satsa stora summor där med trötta barn.
Istället åt vi en fin (på gränsen till stelfin) frukost på Gilian. Kan varmt rekommendera stället för gourmander som vill spendera en helg i lugn och ro på den belgiska landsbygden.
På terassen växte det vindruvor längs med väggarna. Älskar sånt!

Hostellerie Gilain var nära motorvägen och man hörde bilbruset på ingångssidan, men på den andra sidan var det
lugnt och stilla. Det här är vyn från vårt rum.
Nästa dag åkte vi tillbaka till Han-Sur-Lasse och promenerade - efter en kort tågtur -en
5 kilometers länk bland europeiska djur.
Någonstans där nere finns björnarna.

Belönade mig efter vandringen med en (två) Rochefort. Ett öl från Ardennerna.
Och efter att fammo och Stig åkt vidare tröstade vi oss genom att ännu en gång mata