onsdag, maj 20, 2015

Mejl av Marilyn

Vet inte om Erasmus gått framåt eller om KU Leuven bara är en organiserad organisation, men hur glad blir man inte av ett sånt här mejl!:

Dear Anne,

Concerning your Research internship in neuro: would you be more interested in the field of Parkinson’s disease (professor Alice Nieuwboer) or stroke (professor Geert Verheyden)? I will try to make arrangements in your field of choice.

Kind regards
Marilyn


Kommer inte ihåg att jag skulle ha blivit så här väl omhändatagen förra gången jag åkte som utbytesstudent. Fick nog då helt själv hitta på mitt schema. Har ett suddigt minne av att jag t.ex. en gång rusa in i ett klassrum, satt ner mig i mitten av bänkraden (big nono) och låtsades vara helt cool med franskan. Efter en stund förstod jag att jag kommit fel och hamnat på någon högre matematikkurs. Tänkte först att jag bara låtsas som jag hör hemma där, men sen började läraren turvis fråga något av alla i klassrummet. Kände paniken stiga då det närmade sig min tur. Steg till sist upp mumlade pardon, pardon och trängde mig förbi hela raden av förundrade belgare. Min coolhet var ett minne blott och jag tyckte då att det var så PINSAMT. Nu tycker jag inte det mera. Så går det sen.

Ps. jag valde parkinson-gruppen

Inga kommentarer: