tisdag, maj 19, 2015

Gammal hud

Mängden påsar under mina ögon har ökat igen. Plötsligt har de inte försvunnit fast det redan är tisdag och jag vakade natten mellan lördag och söndag. Funderade ifall jag fått någon slags ögoninflammation, men påsarna verkar nog vara helt naturliga och bestående. Blev ärligt förvånad över mina trötta ögon. Ett steg närmare döden igen. Kommer ihåg att jag hade en lika förvånad stund då jag för några år sen reagerade på att rynkor och hudbilder som uppstått av att jag lutat kinden mot ett gröppigare material inte försvann efter några minuter. Plötsligt var märkena kvar ännu en halv timme efter att jag stigit upp från soffan. Kändes som om någon skämtade med mig och min hud. Det här kan ju inte vara min hud!, tänkte jag. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: jag har så svårt med att kroppen blir äldre. Ytliga jag.

Inga kommentarer: