måndag, januari 19, 2015

Snark

Bloggen, bloggen, bloggeeen har inte alls haft tid med dig. Koncentrera mig för tillfället mest på att hålla barnen i liv och på mitt slutarbete. Men det här med slutarbetet är så svårt. Efter en långhelg med barnen så känns det himmelskt att äntligen efter morgonens dagis- och förskoleförandet få sätta sig ner, ta en kopp kaffe och öppna datorn i tystnaden. Men att surfa in på rätt sidor - inte då t.ex. på netflix - kräver större självdisciplin än vad jag fått i mitt dna. Den där förra veckans lyckorus på bibban har inte återkommit i samma skala.

Men, men, jag får helt enkelt försöka kämpa vidare med mina världsliga utmaningar. Så som vi alla gör denna måndag.

Råkade lyssna på den här när jag gick hem från dagis och tänkte börja gråta. Grå måndag i januari och Johnny Cash är kanske inte den bästa kombinationen för mig, men fin är den, speciellt för en sentimentalare som jag:

Inga kommentarer: