lördag, mars 22, 2014

Viva España!

Underligt hur lite jag funderat på att blogga då jag var i Spanien. Fick fast mig själv att fundera om det beror på att dagarna är så fulla av liv där - skratt, mat, gråt och nya dofter - att jag helt enkelt inte har något behov av att dokumentera, bara leva, mitt i pulsen. Men betyder det då att min vardag är så slö att den måste kryddas lite genom min blogg? Smått deprimerande.

Hur som haver, här är några minnen från veckan:

Vi åt mat dygnet runt (men mest på natten) och mest kött och vitt bröd och ost och vin och cava. Här befinner vi oss i Madrid och blev guidade av vår vän Spaniel-Daniel som bor där.

Sen turistade vi i gamla hus och mäktiga kyrkor och kände oss små och jordliga efter nattens matorgier. Här är vi i Salamanca där Jacke och Aimi studerar för tillfället.

Och så firade vi denna fina kvinna!
Aimi och Rufus funderar på kärlekslåsen (vad händer om ett förhållande tar slut
 och man har kastat bort nyckeln
frågade han mig på kvällen)

Underligt mycket fisk på mercadosarna med tanke på att Salamanca är många timmar från havet. Jag åt mest kött och ibland en grönsak.



Inga kommentarer: