tisdag, januari 07, 2014

Tillbaka

Back to business! Första föreläsningen för den här vårterminen (VÅR! Jeee!) är avklarad. Nu skall jag vara flitig, lyssna och läsa. Inget mera fusk, nu skall jag lära för livet tammifan! Om jag verkar hypad är det för att jag har hällt i mig kaffe i mängder efter en natt med barnspring. Vet inte vad de hade, kanske dagisångest? Dagiset börjar nämligen idag igen, de har kanske ärvt min söndagsångest, big time. Stakina.

Lyssnade på Eppu Normaalis Suolaista Sadetta (av alla möjligheter) i spåran på väg hit till Arcada. Passade underligt bra in i min stämning idag. Så där lämpligt dempat, inte deprimerande men inte heller för rosenrött eller krångligt. Vem sku ha trott det?

Kom också på att jag såg solen senast för över två veckor sedan, då jag sprang runt tölöviken, skulle ha njutit av den lite längre om jag vetat att den inte tänker visa sig mer. Nu måst jag gå hem, lugna ner mig och ansöka om förlängt studiestöd.


Inga kommentarer: