måndag, september 23, 2013

Medelnivån

Jag glömde ju att berätta att jag förra veckan inte bara hade InBody-testningen utan också ett submaximalt ergometertest. Det är ett cykelkonditionstest där man ser hur bra kondition man har genom att mäta pulsen, uppskattning av syreupptagningsförmågan, BMI, ålder, koditonsklass (som man själv bestämmer) och maxpuls (jag har aldrig mätt min maxpuls så fick ta ett referensvärde). Man cyklar i 12 minuter mot tre olika motstånd som räknats ut automatisk. Det var en massa formler som räknade ut det ena med det andra, men så till sist spottade maskinen ut ett papper där det stod vilken konditionsklass jag hör till. Jag är på medelnivå.

Det känns ju bra, fast lite tråkigt. Allt som är medel är på något sätt så gäspigt. Fast det är kanske mitt öde, jag är bäst på att vara medelbra. Jag måste väl bara acceptera min medelmåttighet och vara glad.

Inga kommentarer: