måndag, januari 16, 2017

Hemmahelgen, samt Stampy vs Madonna

Husmorstips a la mig bjuder jag på idag nu när vardagen kickat igång:

1. Diskborstar kan tvättas i diskmaskinen. Det här var en riktigt aha-upplevelse förra året då jag hörde någon berätta denna sanning. Förut köpte jag helt för snabbt nya. Mindre plastköp känns alltid bra, speciellt nu efter julen.

2. Ööö, det var något till också - men kommer inte på det. Men ett råd är väl bättre än inget!

Vi hade en hemmamyshelg och gjorde en snögubbe och bakade en Stampy Cat chokladkaka. En minecraft-grej, Rufus nuvarande idol är youtubaren som kallar sig Stampy Cat.

Danni tweetade bilden på kakan och funderade om Stampy kommer att svara eller lajka. Jag tänkte tappa hakan och konstaterade att Danni har underskattat Stampys populäritet, han kan närmare 40 miljoner visningar på vissa av hans videon (rekordet är väl 150 miljoner visningar). Jämförde det med sannolikheten att få ett lajk av Madonna och kom på att det inte heller är helt rättvist eftersom hon bara har ca 9 miljoner följare på instagram. Danni tyckte att man ändå inte kunde jämföra Madonnas kändiskap med Stampys. Jag argumenterade med att Madonna forfarande är drottning av pop, men på sociala medier är hon inte royalty. Vi bestämade att respektfullt agree to disagree.

Det var vår söndagsmiddagsdiskussion. Vuxen till vuxen delen av diskussionen i varje fall. För resten av tiden gick till att försöka hålla alla vid matbordet (ofta någon av oss som springer bort skrikande eller gråtande) och undvika att bli träffad av plastleksaker under rajvarattackerna.






Inga kommentarer: