torsdag, april 09, 2015

Lägenhetsupdate

Vi kanske har en lägenhet i Bryssel. Jipiii! Är för tillfället glad för ett kanske, det ger åtminstone hopp. Det har varit fler gröpper i lägenhetsökningsvägen än vi trodde då vi med gott självförtroende skålade med Hoegaarden där för några veckor sedan. Jag börjar alltid inredan och bygga bo i varje möjlig lägenhet och så blir jag så besviken då det inte blir av.

Jag har hört att man inte skall ha känslor med vid bostadsköp (gäller kanske för hyrning också), eller åtminstone inte låta känslorna styra beslutet. Att tänka rationellt och logiskt. Det kommer alltid nya lägenheter på marknaden. Är inte så bra på att vara rationell när det kommer till att söka hem. För hittar jag något jag vill ha, så VILL jag ha hemmet för att jag ÄLSKAR det.

Ps. praktiken är great - känns bra så här långt. Här går jag med bestämda steg till första dagens praktik på tisdag. Känns som jag  varit med om massor sedan dess:


Inga kommentarer: