onsdag, mars 18, 2015

Narcisisten

Satte med min blogg på Bloggtoppen.fi med andra finlandssvenska bloggar. Det var kanske inte så hälsosamt för mig. Mina inte alltid så sympatiska tävlingsinstinkter väcktes. Gick igenom listan och fundera hur f*n kan den där ha mera läsare än jag? Och hur kan så många ha så mycket läsare? tusentals. Herreminjee! Och varför har jag bara 70 någo... Började fundera på vad jag skulle skriva om, kanske styla om min blogg, dela mera på sociala medier. Skriva om sånt som väcker debatt (och inga mera stavfel) och ha FINA bilder och vackra motiv (bara systemkamerabilder). Skita i spärrar, sälja mig helt, öppna upp alla portar och hemliga vrår. DÅ MÅSTE JAG JU KOMMA ÖVER 100 olika läsare i veckan.

Men så sov jag en lång och bra natt. Vaknade och hade en dageneftertävlingskänlsa i huvudet. Lite tom och förvirrad. Med en så gott som tävlingsfrihjärna kom jag ihåg att Bloggen är det som är roligt för mig just nu. Ett fönster ut i världen, lite spännande - men inte ångestfylld, den får inte blir ett måste eller stress. Och 70 personer! Tänk om de alla skulle sitta här i mitt kök och ta en bärs (eller saft, vatten, vin eller drink - något för alla - jag är livrädd för konflikter), tänk hur många de skulle vara! Och garanterat bra stämning - för det är bara bra typer som läser min blogg.

Puss på er!

Inga kommentarer: