söndag, augusti 24, 2014

Overkliga instabarn

Sitter hemma och väntar på att min familj skall komma hem från Åbo. Först är det så lyxigt att få en stund för sig själv, sen blir det så tyst, så tyst. Och när Danni instagrammade en bild av dem där de sitter förväntansfulla och väntar på att Cirkus Finlandia skall börja känns det nästan konstigt att det faktiskt är mina barn där på bilden. Ibland vaknar jag liksom upp och inser att jag har barn. Den här känslan kommer alltid då jag inte sett dem på ett dygn eller mer. Så overkligt och så självklart på samma gång. Vänjer mig tydligen långsamt vid förändringar i livet, eller kanske det förblir overkligt. När de flyger ut ur boet eller på kvällen efter deras studentfester (no pressure) när det plötsligt blir tyst och de stuckit ut i försommarnatten, kommer jag inte att ha fattat någonting. De kom, de tog plats och de försvann.

Ps. Özzes spelning igår hade gått över förväntningarna. Så nu tar han och Lina över Kina snart - bara så ni vet.

2 kommentarer:

Lina sa...

Dom är ju overkliga! Overkligt härliga❤️

Psst Özze kommer att ta över världen - stoltast i världen är jag!

Anne L sa...

Özze hit och Özze dit:)