torsdag, december 19, 2013

Gungar fram

Uuujee, sista tenten är avklarad för den här hösten och det gick riktig bra. Så sköööööönt!

Vi har fått en lista med bra musik av vår nya DJ bekantskap från Stockholm. Han var säkert lite orolig över att jag lyssnade så mycket på Petter, så han skickade andra alternativ. Jag har en tendens att fastna i samma musik, precis som jag vill springa samma rutt, så orkar jag sällan lyssna på nytt. Jag är bekväm, vill känna igen och minnas musiken. Sen har jag ju inte heller någon koll på musik, utan jag flyter med känsla och lyssnar på det jag tycker om.

Nu har jag i varje fall tvingat mig vidga (ljud)vyerna och lyssnat på nya låtar från listan. En av mina favoriter är Nimo. Så nu tänker jag lägga fötterna upp på soffbordet, ta ett glas vin och gunga mig fram till julen. Adios!



(Förstår inte riktigt varför strippan i husvagnen måste finnas med, det stör lite min sköna medelsvenssons-gung-känsla. Eller är det hon som stjäl bilen? hmm, mycket att fundera på fram till jul)

Inga kommentarer: