onsdag, oktober 23, 2013

Business

Har idag mellan varven funderat på företagsidéer. Först funderade jag på att utveckla en app för fysioterapeuter. Googlade för att snabbt kolla konkurrensen och konstaterade att det finns en hel del stretch- och muskelappar (no shit liksom). Begravde den idéen. När jag promenerade hem kollade jag in genom fönstret i små mysiga boutiqer och drömde om ett eget litet myspysföretag, såg framför mig ett orientaliskt pausrum i gråa Helsingfors. Där skulle jag vårda om slitna och trötta kroppar. Konstaterade sen att de flesta boutiqer verkar vara tomma på kunder och att den ekonomiska realiteten kanske ändå skulle vara rätt så tung för min orientaliska oas för fysioterapitjänster här i stan. Skulle med andra ord behöva lite ekonomisk back upp för den här fina idén, hör av dig om du är intresserad.

Inga kommentarer: