måndag, september 24, 2012

Vårdinvasion

Läste en juttu i dagens husis om en stackars biologforskare som vill bli närvårdare men som inte får praktikplats pga av att han har utländsk bakgrund. Mina tankar efter att jag läst artikeln gick också till fenomenet: Vuxenstuderandeinvasion inom vårdbranschen. Eller kanske det inte ännu är en invasion. Men när man kopplar ihop alla dagens självförverkligare med det framtida behovet av personal inom vårdbranschen så leder det till att många åtminstone funderar på att byta bransch. Hmm... jag som trodde jag nästan var unik. Lite samma som när man tror att namnet man ger till sitt barn är lite nygammalt och fräscht (på gränsen till konstigt) och så heter fem andra ungar på dagiset samma sak. Så här ser mina närmaste studiedagar ut ifall ni kan tyda mina kråkfötter och ifall ni funderar på att joina mig som vuxenstuderande inom fysioterapi.


Inga kommentarer: